donderdag 28 juni 2012

Recykleren?

Recykleren, toen ik dat woord voor het eerst las, vroeg ik me af of dat nou een ouderwetse of misschien Vlaamse spelling was van recyclen. Nou, niet dus, het verwijst naar het hergebruiken van kleren.

Goed idee, dacht ik, dus aan de slag. Ik heb mijn kast uitgespit op kleren die niet passen, maar nog wel mooi zijn. Die heb ik eerst maar eens in mijn hobbykast opgeborgen en ondertussen neus ik er af en toe even in, in de hoop op een goed recykleer-idee te komen.

Erg hard gaat het nog niet, want tijd om te naaien is hier schaars, maar de nodige ideeën zijn er al. Nu deze ideeën nog matchen met het juiste kledingstuk. En dan... Nou  ja, dan speelt die tijd weer een rol hè.

Maar, zo langzamerhand zijn de eerste resultaten geboekt. Een rood, ongedragen blousje werd een zomerjurkje (zonder patroon), en twee longsleeves veranderden in een shirtje, patroon uit een ottobre (en lieten mijn moeder even flink schrikken toen zij voor mij een was ophing).

Het bewijsmateriaal:



Ik ben blij met de resultaten, en ben heel benieuwd naar jouw recykleer-ideeën en resultaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten